Jag kommer hem igen

ja så är det.
Jag kommer att flytta hem igen, redan på onsdag.
Känns rätt okej ändå, längtar hem.
Men ja, den riktiga anledningen är att skolan i Sthlm suger, helt ärligt, den suger.
Den är oorganiserad och bökig, ingen riktig ordning på någonting och sen går det rykten om att dom hotas av konkurs, vet dock inte rikgtigt hur det är med den delen man iallafall.
Sen fick jag ett samtal från intagningsnämnden då dom berättade att jag kommit in på SP med internationell inrikting på folkuniversitetet i Trollhättan.
Helt plötsligt blev allting väldigt jobbigt.
Jag var tvungen att överväga. Vad var viktigast?
Skulle jag stanna i Stockholm och försöka hantera metapontum eller skulle jag packa ihop min dröm och åka hem och samtidigt satsa på studierna?
Efter många om och men, efter många telefonsamtal så kom jag fram till en sak.
Jag flttar hem.
Jag måste få en ordentlig utbildnind vilket jag tror kommer bli bättre i Thn där man även får chanser till utlandsstudier osv.
Sen så saknar jag mina vänner något sjukt mycket, speciellt Michii.
Jag behöver alla dom för att livet ska funka.
Därför tror jag att detta är det rätta beslutet, vilket jag verkligen hoppas på.
Det finns ingen återvändo nu.
Men nu kan jag iallafall i framtiden se tillbaka och ändå veta och stolt säga att jag försökte iallafall.
Och det är jag glad över, jag gjorde ett försök.
Men jag insåg också vad som var bäst.
Så nu kommer Bella hem.
Någon gång på Onsdag kommer jag hem, sover hos Michii och åker med till Uddevalla på Torsdag.
Kommer bli kul att träffa alla igen :D <3
Alla i Uddevalla, bryggan på Torsdag!

Nu ska jag fortsätta slappa ;D



PUSSHEJ :*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig!! <333333

2009-09-05 @ 19:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0